donderdag en vrijdag - Reisverslag uit Sarnia, Canada van Hannes Messemaeckers - WaarBenJij.nu donderdag en vrijdag - Reisverslag uit Sarnia, Canada van Hannes Messemaeckers - WaarBenJij.nu

donderdag en vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Hannes

31 Augustus 2013 | Canada, Sarnia

Gisteren (donderdag) was ik naar mijn school gegaan, het is een franse school zoals jullie misschien weten, maar iedereen spreekt daar gewoon engels wat handig is aangezien mijn frans niet geweldig is!!

Ik moest toen gelijk mijn vakken kiezen dus hier komen ze:
semester 1: frans (college niveau), media vormgeven, fitness(voor een half semester) relligion ( ik weet het nederlandse woord niet maar goed) en een soort van maatschappijleer.
semester 2:Engels (uneversitie level), wiskunde, media vormgeving waarschijnlijk, en nog een vak wat ik spontaan ben vergeten..

Ik ging dus naar die school en heb een rondleiding gekregen, en een kluisje die ik dus gewoon niet open krijg, die sloten ervoor zijn echt moeilijk dus ik mocht het slot meenemen om thuis te oefenen wat ik ook heb gedaan. het lukt me nu wel soms. de kluisjes zijn echt super grooooottt!!! gewoon even groot als ik zelf niet normaal!!

Ik heb een nieuwe telefoon nummer is':1-226-349-9112. en een bankrekening zodat ik overral gewoon kan pinnen, dat ging allemaal echt makkelijk. Ook heb ik wat school spullen gekocht : pennen en een schrift, meer hoeft dus gewoon niet.

Savonds heb ik allemaal spelletjes gedaan met mijn gastzusje en hebben we gebarbequed.

vandaag zijn we naar het strand gegaan, was echt super leuk, samen met mijn gastzusje gezwommen enzo en stenen verzameld, het was trouwens ook echt super warm 30 graden!!

Savonds zijn we frietjes gaan eten onder de brug, de brug verbindt usa met canada, als je over de brug gaat kom je in michigan. iedereen schijnt hier dus te moeten komen!! het is echt super mooi en het was ook nog best warm dus dat was lekker!! de frietjes waren zelf gemaakt en gesneden echt super lekker, met oil en viniger en super veel zout.

Voor derest hebben we een beetje tv gekeken en niet veel meer gedaan.

morgen heb ik een begravenis van de tante van mijn gastmoeder, ze vroeg of ik mee wou en ik vond het wel respectvol om te gaan dus dat staat morgen op het programma. ook weer een ervaring.

en zondag skype met het thuis front en smiddag iets drinken met de oppas van mijn gastzus vriendin, ze gaat naar dezelfde school dus het lijkt me wel fijn om dan alvast 1 iemand te kennen die daar naar school gaat!!

nog een paar bijzonderheden
Tim hortons is HEMEL (canadese starbucks maar dan beter)
ik moet mijn schouders bedekken op school en mag geen korte broek aan moet tot de knieen vond ik in het begin echt raar maar nu ben ik aan het idee gewend, dat wordt shoppppeeeeeeeeennnn!!

dit was het denk ik

liefs Hannes

  • 31 Augustus 2013 - 08:34

    Angela:

    Hou hannes, leuk jou verslagjes joh. Je hebt al veel geregeld op n paar dagjes.
    Hoop dat het n leuke school s. En lekker fitness dr bij dat komt helemaal goed.
    Lief dat je mee gaat naar begrafenis. Idd zulke dingen horen er ook bij.
    Geniet van je weekend hannes. X

  • 31 Augustus 2013 - 09:21

    Jeroen:

    Hoi Hannes,

    Superleuk om te lezen. Wij volgen alles op de voet ;-)...
    Wij moeten nu snel naar hockey. Later schrijven we wel even wat meer.

    Succes met het openen van je locker....
    Groetjes, Jeroen

  • 01 September 2013 - 20:15

    Robert Jan:

    Hoi Hannes,

    Wat een ontzettend leuk reisverslag hou je bij zeg! Elke keer weer een plezier om te lezen.

    Ik ben heel erg benieuwd naar je eerste ervaringen op school, zal wel raar zijn, les in het Frans. Fijn dat ze verder wel Engels spreken.

    Hier zijn we allerlei klusjes rond het huis aan het doen. Die dode boom is er uit getakeld en ik ben samen met Okke al begonnen om die in stukken te zagen en te hakken. En Okke en ik hebben samen de twee dode perenbomen omgehakt, die helemaal achterin de wei stonden. De kippen en de eenden genieten van de grote ren die ze nu hebben. En ik ben begonnen met een fietsenhok, zodat die droog staan.

    Van de week ben met Merijn bij Carl langsgeweest om pakken te passen, Merijn moet nl in pak naar school. En vanmiddag heb ik een pak wat bij mij te strak zit aan Merijn gegeven. Dus die ziet er netjes uit tegenwoordig, althands, als hij naar school gaat. Hij heeft misschien alweer een kamer gevonden, dus dat zou fijn zijn. Maar dat moet hij je zelf maar vertellen.

    Merijn kwijlt bij het zien van alle dure sportautos op school, een flink aantal leerlingen heeft last van ouders met veel te veel geld, en die rijden dus in hele mooie autos rond.

    Okke is dit weekend naar oma Catrien geweest, want het was corso weekend. Hij is net terug en ligt al in bed. Hij was te moet om te skypen geloof ik.

    Lieve schat, tot de volgende keer weer. Skypen was leuk, erg leuk om al je verhalen te horen. oma vertelde net ook dat ze geniet van je verhalen. Maar ik weet niet of ze al door heeft dat ze kan reageren.

    Knuffel van papa

  • 02 September 2013 - 10:21

    Martine:

    Ha Hannes,

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw ervaringen in Canada.
    Mooi vakkanpakket heb je. Ben benieuwd naar het vak media vormgeving, klinkt interessant. Wat religion betreft, Emma krijgt ook godsdienstles op school. En jaarlijks hebben wij de opening van het schooljaar in de kerk. De kinderen (en ouders) bidden gezamelijk voor een goed schooljaar. Verder zingen de kinderen stchtelijke liederen. Af en toe zit er een wat hipper liedje bij. Klinkt eigenlijk best Amerikaans, daar zijn ze ook zo gelovig. Weet niet of dat in Canada hetzelfde is.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt,
    Groetjes,

    Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannes

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8502

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 Juli 2014

Mijn uitwisseling naar Canada

Landen bezocht: