orientatie kamp en ontmoeting gastgezin!! - Reisverslag uit Sarnia, Canada van Hannes Messemaeckers - WaarBenJij.nu orientatie kamp en ontmoeting gastgezin!! - Reisverslag uit Sarnia, Canada van Hannes Messemaeckers - WaarBenJij.nu

orientatie kamp en ontmoeting gastgezin!!

Blijf op de hoogte en volg Hannes

29 Augustus 2013 | Canada, Sarnia

Hallo iedereen,

Als eerst wil ik zeggen dat het echt moeilijk is om nederlands te schrijven omdat ik de laatste tijd niet echt nederlands heb gesproken!!

Ik kwam dus op woensdag aan, in canada rond 2 uur, ik had iets van een half uur vertraging vanwege een onweers bui in toronto, wat voor hun dus de rede zou zijn om te stoppen met werken.

We hebben in een nurse resedent geslapen (ik kom even niet op het nederlands woord), en daar heb ik dus de anderen mensen ook ontmoet, er waren echt veel duitsers, iets van 8 of 9, dus ik heb mijn duits ook weer even geoefend, aangezien het soms teveel moeite was om engels te praten!!

Waar ik dus achter kwam is dat ze in canada echt rare woorden hebben voor veel dingen zoals twonny voor een 2 dollar munt en een Lonny voor een 1 dollar.

het orientatie kamp was echt super gezellig, ondanks alle saaie verhalen enzo!! We hebben vooral veel geleerd over Canada en we hebben veel tips gekregen over wat we kunnen doen en wat beter niet

Wat ook echt leuk was was een spel, je moest de regels zo creatief mogelijk tekenen, voor degenen die de regels niet kennen hier komen ze:
geen drugs
geen alcohol
geen relatie in het gezin
je moet toestemming krijgen iemand te bezoeken of als iemand jou bezoekt
ik moet naar school, altijd dus niet spijbelen
en niet te veel skype
en wordt niet zwanger of maak niemand zwanger

we hadden dat in 6 groepen gedaan, ik zat in groep 2 met nog 3 andere mensen, en we hadden gewonnen, als prijs heb ik een canadese handoek gekregen, die echt super leuk is en handig, omdat ik niet echt een handdoek mee had genomen!

aan het einde van die dag ben ik naar mijn gastgezin gereden door iemand die ons kwam ophalen, tussen door zijn we nog langs Tim Hortons geweest , dat is eigenlijk een beetje de starbucks van Canada maar dan beter!!'

en nu ben ik bij mijn gezin, we hebben al veel gepraat, en morgen moet ik naar school voor een soort van intake iets, dus dat wordt frans praten, daarna gaan we waarschijnlijk winkelen en ook nog langs de bank.

PS mijn telefoon is gestolen dus ik ben onbereikbaar maar na morgen niet meer!!!

slaap lekker liefs Hannes

  • 31 Augustus 2013 - 09:32

    BROEERTTJEEUHHHH!:

    Haha ik kan me wel voorstellen hoe jij die dingen getekend zult hebben! Heb je de school al gezien? ik neem aan dat je nu al een geweldige tijd hebt en veel dingen hebt ervaren en het is pas net begonnen! Veel plezier zusje! xx<3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannes

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 8520

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 Juli 2014

Mijn uitwisseling naar Canada

Landen bezocht: