eerst maand al!!! - Reisverslag uit Sarnia, Canada van Hannes Messemaeckers - WaarBenJij.nu eerst maand al!!! - Reisverslag uit Sarnia, Canada van Hannes Messemaeckers - WaarBenJij.nu

eerst maand al!!!

Blijf op de hoogte en volg Hannes

27 September 2013 | Canada, Sarnia

hallo lieve mensen,

het is alweer een tijdje geleden, maar omdat ik klachten kreeg van mensen die meer wouden weten heb ik maar weer eens besloten iets te bloggen!!

Hier gaat alles echt super goed, heb al meerdere vriednen, vorige week ben ik voor het eerst naar een sting game geweest ( de stings is een ijshockey team) was echt super leuk!!

Mijn gezin is ook echt super leuk, vorige week was ik met liam mijn broertje naar lacrosse geweest, agresief man, om de bal te krijgen moet je elkaar met je stick slaan, ijshockey is trouwens ook zeer agressief, ben je aan het kijken, kijk je even weg en zijn ze meteen aan het vechten echt super raar, zo van wat heb ik nou gemist!!! maar goed lacrosse was echt leuk om te zien!!!

Vandaag was het homecoming, homecoming is het vieren van het begin van normaal het american football maar omdat onze school zo klein is hebben we het met vollybal gedaan, we gingen dus helemaal in het blauw naar school om dat te vieren!! en na school gingen we naar de vollyball game kijken, jammer genoeg hebben de seniors verloren :(...

gisteren was het franco dag op deze dag vieren ze de franstalige onteriaanse mensen.

en morgen is het vrijdag wat betekend dat we weer naar ijshockey gaan jeeeeeeejjjjjj!!!

De school is opzich best moeilijk, want alles is frans en niet normaal frans neee canadees frans, maar ik begin meer te verstaan dus ik ga vooruit, spreken is alleen moeilijk en leraren die snel praten mogen van mij part ook wel met pensioen gaan, maar het is wel heel leuk om naar school te gaan anders mis je zo veel en moet je dat weer allemaal inhalen!!!

Ik had vorige week een frans proefwerk, en natuur ben ik gezakt voor het, maargoed deze week hadden we een andere en ik denk dat ik daar net voor geslaagd ben!! Ik Had eergisteren een fitness test, daar ben ik ook voor geslaagd, wat echt een wonder is omdat ik echt niet flexibel ben enzo, maargoed ik ben geslaagd dus dat is goed!!!

Media art is echt super leuk, we doen elke dag de school tv met de mededelingen enzo, en daarin doen we ook leuke dingen enzo zoals de song of the day en rare filmpjes!! echt super leuk!!

in het weekend heb ik ook weer appeltaart gemaakt was echt super lekker maarja wat verwacht je dan ook van een home made apple pie!!! zeker als het door mij gemaakt is, ik ken het recept helemaal uit mijn hoofd onderhand!! ook heb ik de eerst box van thuis binnen gekregen, lekkere stroopwafels enzo!!! ik begin iedereen wel een beetje te missen, eigenlijk begin ik het gewoon normale leven te missen, het is best irritant om de heletijd bijzonder te zijn en dat alles anders is!! dat heeft me vorige week veel hoofdpijn bezorgt!!!

Maar alles gaat wel goed enzo, hopelijk heeft iedereen even een info shot gehad, want veel tijd om te bloggen is er niet!!!

Liefs Hannes

  • 27 September 2013 - 10:46

    Angela:

    Hey Hannes,
    Eindelijk ben je dr weer met een verhaaltje, leuk om weer wat te lezen van je en super dat je al zo ingeburgert ben daar.
    School inderdaad lijkt me pittig, franstalig, maar dat is ook nog wennen voor je, je kunt niet alles binnen een maandje op de rails hebben he, het belangrijkst is dat je het naar je zin heb en geniet van de mooie tijd. De moment zoals ik lees vorige week, van heimwee naar je familie en vrienden, die horen daar bij Hannes, je moet maar zo denken dat als je geen heimwee hebt zou het ook niet goed zijn. Op dat soort momentjes even je foto's erbij pakken en zijn ze weer dicht bij je, daarna lekker weer genieten, van je mooie avontuur meid. xx

  • 27 September 2013 - 17:18

    Catrien Hendriks:

    Lief van je Hannes weer wat van je te horen Oma las dat je een beetje heimwee hebt maar dat hoort er
    nu eenmaal bij. Maar het belang rijkste als je het maar naar je zin hebt.
    Het is ook een hele grote verandering

    Heel veel groetjes en liefs van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannes

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 8495

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 Juli 2014

Mijn uitwisseling naar Canada

Landen bezocht: